پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119973
بخش‌هاي گسترده‌اي از کوباني آزاد شد
تاریخ انتشار : 1393/10/07 09:03:02
نمایش : 1992
نيروهاي دفاع مردمي کُرد در چند روز اخير توانسته‌اند بخش‌هاي گسترده‌اي از شهر "عين العرب" سوريه (کوباني) را از تروريست‌هاي داعش بازپس بگيرند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عناصر گروهک تروريستي داعش ۱۶ سپتامبر گذشته به شهر مرزي عين العرب سوريه يورش بردند و پس از چند هفته درگيري توانستند بيش از نيمي از اين شهر را به تصرف خود درآورند، اما با مقاومت کردها، پيشروي تروريست ها در اين شهر در ماه نوامبر متوقف شد و نيروهاي کرد توانستند ابتکار عمل را در درگيري با تروريست ها به دست گيرند.

"رامي عبدالرحمان" مدير موسسه موسوم به "ديدبان حقوق بشر سوريه" در اين خصوص به خبرگزاري فرانسه، گفت: بيش از ۶۰ درصد شهر عين العرب هم اکنون در کنترل نيروهاي کُرد قرار دارد و تروريست هاي داعش از مناطق ديگري نيز عقب نشيني کرده اند، اما به علت بمب گذاري گسترده، کردها هنوز وارد اين مناطق نشده اند.

"مصطفي عبدي" روزنامه نگار کُرد نيز که اوضاع شهر عين العرب را از نزديک پي گيري مي کند، به خبرگزاري فرانسه، گفت: پيشروي نيروهاي مردمي کرد به سمت شرق عين العرب بسيار گسترده بوده و تروريست هاي داعش از منطقه اي در شمال شرق عين العرب که پيشتر به مربع امنيتي نيروهاي دفاع مردمي و دولت محلي، معروف بود، به طور کامل عقب نشيني کرده اند و منطقه جنوبي و مرکز فرهنگي و مدارس منطقه شرق عين العرب نيز در سيطره کامل کردها قرار دارد.

وي افزود: دو روز پيش نيز نيروهاي کرد توانستند ساختمان تخريب شده شهرداري عين العرب را از دست تروريست ها خارج کنند.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html